Truckherstel is dankzij de twee nieuwe spuitcabines klaar voor de toekomst

Alleskunner Vincent Koers heeft een duobaan: hij werkt als Wagenpark Beheerder bij Melis Logistics én zet zich als Algemeen Manager volop in voor Truckherstel, de kleurrijke dochtermaatschappij. In dit nieuwsbericht praat Vincent ons bij over de twee splinternieuw gebouwde spuitcabines, die aanstaande maandag officieel in gebruik genomen worden.

Na de brand vond Truckherstel een paar meter verderop, aan de Dijkgraaf 26, een nieuw onderkomen. In eerste instantie zou dit van tijdelijke aard zijn, maar dankzij positieve ontwikkelingen bij moedermaatschappij Melis werden de bouwplannen gewijzigd en bleven de twee bedrijven geografisch gescheiden. Gedurende de afgelopen twee jaar is er bij Truckherstel gewerkt vanuit een noodspuitcabine om het werk, ondanks de brand, zoveel mogelijk te kunnen continueren. Tot nu. Want, zoals Vincent omschrijft,  ‘was de tijd nu rijp om deze noodcabine te vervangen’.

Spuitcabine van 32 meter lang

Wie de foto op Facebook gezien heeft, zal het niet vast ontgaan zijn. De nieuwe spuitcabine is gigantisch. Het is er dan ook niet één, maar zijn er stiekem twee. “We hebben bewust gekozen voor een dubbele spuitcabine die wij kunnen opdelen in twee losse secties van ieder 16 meter lang. Zo kunnen wij twee objecten tegelijkertijd behandelen. Onze spuitcapaciteit is dus met 100% gegroeid, omdat wij van één noodspuitcabine naar twee volwaardige cabines zijn gegroeid. Ook is de verfmengruimte aangepast. Dit is de ruimte waar de jongens de verf op kleur mengen en het materiaal wordt opgeslagen. Het ziet er uit als nieuw.”

Tekst loopt door onder de foto

Focus op schadeherstel

Met de overgang van het oude pand naar het nieuwe onderkomen, maakte Truckherstel vrijwel direct een afsplitsing in haar bedrijfsactiviteiten. Vanwege het krimpen van het oppervlakte en de gigantisch toegenomen vraag vanuit de markt, werd besloten om het onderhoud los te weken en uitsluitend te focussen op schadeherstel; de kernactiviteit. “Je moet doen waar je goed in bent. En dat lukt, want de  vraag is tegenwoordig bíjna te groot om te kunnen beantwoorden. We doen het natuurlijk niet, maar in theorie zouden we ‘nee’ kunnen verkopen omdat we eigenlijk veel te veel werk hebben. Met de dubbele spuitcabine, de vergrote capaciteit, kunnen we sneller en efficiënter werken en daardoor perfect inspelen op die eerder genoemde grote vraag. Dat moet ook, want stilstand kost geld.”

Als een dochter die haar vleugels uitslaat, besnuffelt én bewandelt het 10-koppen tellende schadeherstelbedrijf nu zelf de wegen naar succes. En met de oplevering van de blinkende spuitcabines is Truckherstel dan ook, net als haar moedermaatschappij, meer dan ooit klaar voor de toekomst.

Gerelateerde berichten:

Copyright © 2014 Truckherstel | webdesign door Stijl en Vorm